Jeżeli Odbiorca zużywa wodę bezpowrotnie na podlewanie zieleni, może zwrócić się do Przedsiębiorstwa celem zakupu i przyjęcia do ewidencji oraz oplombowania dodatkowego wodomierza (podlicznika) opomiarowującego ilość zużycia tej wody.  

W tym celu Odbiorca składa w Przedsiębiorstwie odpowiedni wniosek: Wniosek o wodomierz dodatkowy - bezpowrotne zużycie

Przedsiębiorstwo po rozpatrzeniu wniosku, wydaje warunki techniczne, zgodnie z którymi Odbiorca na własny koszt montuje zakupiony dodatkowy wodomierz wraz z opcjonalną nakładką radiową i zgłasza go do Działu Obsługi Klienta, celem sprawdzenia, odbioru, zaplombowania. Wodomierz dodatkowy i nakładkę radiową można zakupić w Przedsiębiorstwie.

Przedsiębiorstwo spisuje z Odbiorcą aneks do umowy o zaopatrzenie w wodę i odprowadzanie ścieków oraz wystawia fakturę za zaplombowanie podlicznika, wg obowiązującego Cennika usług.

Od momentu uregulowania przez Odbiorcę należności za zaplombowanie, podlicznik jest rozliczany przez Przedsiębiorstwo, każdorazowo w dniu odczytu wodomierza głównego.

Zamontowany wodomierz dodatkowy jest własnością Odbiorcy, w związku z tym do Odbiorcy należy kontrola jego stanu technicznego, zabezpieczenie przed zamarznięciem w zimie oraz legalizacja.

Zabezpieczenie podlicznika przed zimą - ważne kroki:

  1. Odwonienie instalacji i zamknięcie dopływu wody.
  2. Uszczelnienie okien i drzwi w pomieszczeniu z podlicznikiem. W przypadku występowania ubytków w ścianach należy je naprawić.
  3. Owinięcie podlicznika wraz z odsłoniętymi przewodami wodociągowymi specjalistyczną otuliną, styropianem, kocem lub gazetami. Ważne by nie uszkodzić plomb i nakładki radiowej oraz umożliwić odczyt kontrolny.
  4. Można także zdemontować podlicznik ogrodowy na zimę, po uprzednim powiadomieniu PWiK.
    W tym wypadku należy wiosną zgłosić podlicznik do ponownego oplombowania.
Template by JoomlaShine
Ta strona używa cookie i innych technologii. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Wyrażam zgodę