Zamontowanie dodatkowego podlicznika
Jeżeli Odbiorca zużywa wodę bezpowrotnie na podlewanie zieleni, może zwrócić się do Przedsiębiorstwa celem zakupu i przyjęcia do ewidencji oraz oplombowania dodatkowego wodomierza (podlicznika) opomiarowującego ilość zużycia tej wody.
W tym celu Odbiorca składa w Przedsiębiorstwie odpowiedni wniosek: Wniosek o wodomierz dodatkowy - bezpowrotne zużycie
Przedsiębiorstwo po rozpatrzeniu wniosku, wydaje warunki techniczne, zgodnie z którymi Odbiorca na własny koszt montuje zakupiony dodatkowy wodomierz wraz z opcjonalną nakładką radiową i zgłasza go do Działu Obsługi Klienta, celem sprawdzenia, odbioru, zaplombowania. Wodomierz dodatkowy i nakładkę radiową można zakupić w Przedsiębiorstwie.
Przedsiębiorstwo spisuje z Odbiorcą aneks do umowy o zaopatrzenie w wodę i odprowadzanie ścieków oraz wystawia fakturę za zaplombowanie podlicznika, wg obowiązującego Cennika usług.
Od momentu uregulowania przez Odbiorcę należności za zaplombowanie, podlicznik jest rozliczany przez Przedsiębiorstwo, każdorazowo w dniu odczytu wodomierza głównego.
Zamontowany wodomierz dodatkowy jest własnością Odbiorcy, w związku z tym do Odbiorcy należy kontrola jego stanu technicznego, zabezpieczenie przed zamarznięciem w zimie oraz legalizacja.
Zabezpieczenie podlicznika przed zimą - ważne kroki:
- Odwonienie instalacji i zamknięcie dopływu wody.
- Uszczelnienie okien i drzwi w pomieszczeniu z podlicznikiem. W przypadku występowania ubytków w ścianach należy je naprawić.
- Owinięcie podlicznika wraz z odsłoniętymi przewodami wodociągowymi specjalistyczną otuliną, styropianem, kocem lub gazetami. Ważne by nie uszkodzić plomb i nakładki radiowej oraz umożliwić odczyt kontrolny.
- Można także zdemontować podlicznik ogrodowy na zimę, po uprzednim powiadomieniu PWiK.
W tym wypadku należy wiosną zgłosić podlicznik do ponownego oplombowania.